Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Mobilní aplikace

appGoogle playApp Store

Návštěvnost

Návštěvnost:

ONLINE: 4
DNES: 299
TÝDEN: 1608
CELKEM: 157068

Anketa

Jak se vám líbí naše nové www stránky?

Celkem hlasů:
255
Hlasování začalo:
2. 11. 2015
Hlasování končí:
neomezeno

Hlasujte kliknutím na jednu z možností

Odkazy

1

23

1

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Registr oznámení

o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích

Registr oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích dle zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů (dále jen registr) ukládá povinnost tzv. evidenčním orgánům vést registr oznámení veřejných funkcionářů, kteří oznamují skutečnosti, které umožňují veřejnou kontrolu majetku nabytého za dobu výkonu funkce a dalších příjmů, darů nebo jiného prospěchu, získaných za dobu výkonu funkce, případně finančních závazků, které veřejný funkcionář má.

Registr oznámení umožňuje dle zákona ukládat a zpřístupňovat oznámení i na internetu, evidovat přístupy k jednotlivým oznámením vést databázi žadatelů a zveřejňovat pokyny pro práci s registrem.

Přístup do registru oznámení

Registr je veřejný a každý má právo do něj bezplatně nahlížet a pořizovat si z něj opisy a výpisy. Registr je uložen u starosty obce, který vede evidenci o nahlížení do registru. Nahlížení do registru je možné i v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě. Evidenci dálkových přístupů do registru vede odbor organizační a správní.

Povinnost podat oznámení o činnostech, majetku, příjmech, darech a závazcích dle zákona č. 159/2006 Sb. vzniká veřejným funkcionářům každoročně, přičemž lhůta k podání je do 30. června za minulý kalendářní rok.

K nahlížení do registru v elektronické podobě je nutno získat přístupové jméno a heslo, které udělí městský úřad.

 

Postup k vydání uživatelského jména a hesla:

  1. seznámit se s podmínkami vydání uživatelského jména a hesla,
  2. osobně se dostavit k vydání do registračního místa, tj. na městský úřad v úředních hodinách
  3. předložit občanský průkaz, na jehož základě bude zájemci předložena "Žádost o nahlížení do registru oznámení", kterou žadatel podepíše, čímž potvrdí souhlas s podmínkami, za kterých mu bude uživatelské jméno a heslo přiděleno,
  4. žadateli bude přiděleno uživatelské jméno a heslo k nahlížení do registru v elektronické podobě,
  5. toto uživatelské jméno a heslo opravňuje po dobu, na které bylo vystaveno, nahlížet do registru na stránkách obce z libovolného počítače připojeného k veřejné datové síti.

 

Poučení:

Sdělit třetí osobě uživatelské jméno a heslo k nahlížení do registru je zakázáno a je přestupkem, za který lze udělit pokutu do výše 100 000 Kč.

Dále je přestupkem používání nebo další zpracování údajů vedených v registru k jinému účelu než ke zjištění případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře.

O každém nahlédnutí do registru se automaticky provede záznam s uvedením data, času a předmětu dotazu, případně požadovaného dokumentu.

 

Podmínky udělení uživatelského jména a hesla:

Uživatelské jméno a heslo k přístupu k registru se vydává na základě příslušných ustanovení (§ 13, odst. 5) zákona č. 159/2006 Sb.

Evidenční orgán si vyhrazuje právo zrušit či zablokovat uživatelské jméno a heslo pokud má důvodné podezření, že byly porušeny podmínky, za kterých bylo vydáno, zejména pokud bylo sděleno třetí osobě.

Podáním "Žádosti o nahlížení do registru oznámení" žadatel souhlasí se zpracováváním osobních údajů a to na dobu nejméně pět let po ukončení platnosti přiděleného uživatelského jména.